Locatie:, Vijfhuizenweg 10 4871 EE Etten-Leur
Telefoon: 076-502 2444

Scouting Tarcisius Leur

Laat je uitdagen en ontdek Scouting!

Speltakken

Vind je het gewoon super leuk om samen met je vriendjes en vriendinnetjes lekker buiten te spelen? Dan is Scouting Tarcisius echt wat voor jou!
Neem contact met ons op en kom een paar keer vrijblijvend meedoen.
Ben je 21 jaar of ouder en vind je het te gek om kinderen en jongeren een uitdagend spelprogramma te bieden waardoor ze zich tegelijkertijd persoonlijk ontwikkelen? Word dan vrijwilliger.

Direct lid worden
Als je weet bij welke groep je lid wilt worden, dan kun je je online aanmelden. Het zou kunnen zijn dat de groep een wachtlijst heeft en dat er niet meteen plaats voor je is. Ben je al eerder lid geweest van Scouting Nederland? Houd dan je oude lidmaatschapsnummer bij de hand, dan kan je nieuwe aanmelding meteen gekoppeld worden aan je oude gegevens.

Voor jouw leeftijd
Wil je weten wat je op jouw leeftijd bij Scouting kunt beleven? Zoek dan jouw leeftijdsgroep hieronder op en lees verder.

5-7 jaar: Bevers
Kinderen van 5 tot en met 7 jaar worden bij Scouting ‘bevers’ genoemd. De bevers gaan samen met de andere dorpsbewoners op avontuur in het dorp Hotsjietonia. Spelenderwijs leren bevers vanalles!

Gemengd Bevers Zaterdag van 13.00 tot 14.30 uur

7-11 jaar: Welpen
Kinderen van 7 tot en met 11 jaar worden bij Scouting ‘welpen’ genoemd. De welpen spelen hun spellen in de spannende jungle en gaan met Shanti, Mowgli en de andere junglefiguren op pad waarbij ze allerlei handige dingen leren.

Jongens Welpen Woensdag van 18.30 tot 20.00 uur
  Meisjes Shanti welpen Donderdag van 18.30 tot 20.00 uur
  Gemengd Esta welpen Zaterdag van 15.00 tot 17.00 uur

11-15 jaar: Scouts
Kinderen van 11 tot en met 15 jaar worden bij Scouting ‘scouts’ genoemd. De scouts gaan zeilen, ze koken zelf op hun eigen kampvuur en ze leren hun eigen mening te vormen.

Jongens Verkenners Vrijdag van 19.15 tot 21.15 uur
  Meisjes Gidsen Maandag van 18.30 tot 20.30 uur

15-18 jaar: Explorers
Jongeren van 15 tot en met 18 jaar worden bij Scouting ‘explorers’ genoemd. Explorers bedenken zelf welke activiteiten ze willen doen en leren onder andere hoe je zelf een expeditie (kamp) kunt organiseren.

Jongens Rowans Dinsdag van 19.15 tot 21.15 uur
  Meisjes Sherpa’s Woensdag van 19.30 tot 22.00 uur

18-21 jaar: Roverscouts
Jongeren van 18 tot en met 21 jaar worden bij Scouting ‘roverscouts’ genoemd. Roverscouts organiseren hun eigen kampen en activiteiten en kiezen drie uitdagingen waarmee ze gedurende hun roverscoutsperiode aan de slag gaan.

Gemengd Roverscouts Vrijdag van 21.30 tot 23.00 uur

Adelaars
Ook voor kinderen met een lichamelijk en/of verstandelijke beperking is er plaats bij scouting. Een lid van een BE groep wordt ‘Blauwe Vogel’ (afk. BV) genoemd. Bij Scouting Tarcisius worden ze liever de Adelaars genoemd.

Gemengd Adelaars Zaterdag van 10.00 tot 12.00 uur